فلاورباکس نرده ای چیست و چه کاربردی در محیط زندگی ما دارد؟

آیا می‌دانید کاربرد انواع فلاورباکس نرده ای چیست؟ فلاورباکس‌های نرده‌ای برای ایجاد زیبایی بصری روی نرده‌های بالکن، تراس، روف گاردن و هر فضایی که قابلیت آویزان گردن فلاورباکس را داشته باشند، قابل استفاده هستند. شما می‌توانید با کاشتن انواع گیاهان دلخواه، محیطی سرسبز را برای خود ایجاد کنید و با آرامش نفس بکشید.

گل‌ها و گیاهان در زندگی همه ما نقش بزرگی ایفا می‌کنند، زیرا علاوه بر جنبه زیبایی، سلامت روح و جسم ما را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند. اگر شما هم از فضای دلگیر آپارتمان خود خسته شده‌اید، می‌توانید با قرار دادن فلاور باکس در تراس و یا بالکن خود، آن جا را سرسبز کنید. یکی از بهترین گزینه‌ها برای زیباتر کردن فضای تراس و بالکن، استفاده از فلاورباکس نرده ای است. در این مقاله در مورد طراحی و اجرای فلاورباکس با شما صحبت خواهیم کرد، همراه اسپینگر باشید.

فلاورباکس نرده ای چیست؟

قبل از هر چیزی می‌خواهیم یک تعریف بسیار ساده و مختصر را ارائه می‌کنیم. فلاورباکس نرده ای، باکس‌های آویزدار هستند که روی نرده‌های بالکن و تراس قرار داده می‌شوند. جنس این فلاورباکس‌ها ممکن است پلاستیکی و یا فلزی باشد.

انواع فلاور باکس نرده ای

معمولا جنس استفاده شده در فلاورباکس نرده ای از پلاستیک است، اما گاهی اوقات از فلز هم برای اجرای فلاورباکس استفاده می‌شود.

شاید برایتان سوال پیش بیاید که ما در برخی از تصاویر دیده‌ایم که جنس فلاورباکس‌ها، پلاستیکی و یا فلزی نیست، پس چگونه ممکن است؟ در جواب این سوال باید بگوییم که روکش‌های مختلفی به عنوان نما روی این فلاور باکس‌ها کشیده می‌شوند و در نتیجه شما آن را با ظاهر متفاوت از فلز و پلاستیک مشاهده می‌کنید.

کاربرد فلارباکس نرده ای

امروزه با کاهش فضای سبز و افزایش آپارتمان نشینی، بعضی از افراد احساس خستگی و یکنواختی دارند. برای رهایی از یکنواختی زندگی در آپارتمان‌ها، می‌توانیم تراس و یا بالکن خود را به محیطی سرسبز تبدیل کنیم.

امروزه استفاده از فلاورباکس نرده ای برای زیباتر و سرسبزتر کردن محیط تراس و بالکن بسیار رایج است. شما می‌توانید این فلاورباکس‌ها را روی نرده تراس و یا بالکن خود قرار دهید. به این ترتیب با قرار دادن چند فلاورباکس‌ در کنار هم، می‌توانید سراسر تراس و یا بالکن خود را از گل‌های رنگارنگ و یا گیاهان خاص، پر کنید.


بیشتر بخوانید: قوانین و ضوابط ساخت بام سبز


قرار دادن گیاهان طبیعی در این باکس‌ها، علاوه بر زیبایی بصری که دارند، باعث افزایش اکسیژن در محیط زندگی شما می‌شوند و آب و هوای آن محیط را نیز خنک‌تر می‌کنند. همچنین نباید تاثیر گل و گیاه بر روی سلامت روح و جسم را نادیده بگیریم.

نکته: معمولاً در فلاور باکس‌های نرده ای، گیاهان رونده و یا گل‌های فصلی کاشته می‌شود. از قابلیت و توانایی این فلاورباکس‌ها می‌توان به جابجایی آسان، وزن سبک و قابلیت قرارگیری روی نرده اشاره کرد.

انتخاب روکش فلارباکس

انتخاب رنگ فلارباکس به سلیقه شما بستگی دارد. ممکن است ترجیح دهید از باکس‌های پلاستیکی با رنگ‌های مختلف استفاده نمایید تا هنگام وارد شدن به تراس یا بالکن، یک فضای رنگی و سرسبز را مشاهده کنید. اگر قصد کاشتن گل‌های رنگی را دارید، گلدان‌های رنگارنگ، جلوه و زیبایی آن‌ها را دو چندان خواهد کرد.

در صورت تمایل می‌توانید از فلاورباکس‌هایی با روکش‌های چوبی، طرح سنگی و... استفاده کنید، این طرح‌ها نیز در نوع خود، زیبایی خاصی دارند.

نکات مهم نصب و نگهداری فلاورباکس

از جمله نکات مهم در مورد نصب فلاورباکس‌ها باید به این نکته اشاره کنیم که بهتر است آن‌ها را در زاویه‌ای مناسب با نور آفتاب قرار دهید.

برای این که گیاهان شما در داخل فلاورباکس کپک نزنند و به خوبی رشد کنند، حتما از وجود زهکش در آن‌ها، اطمینان حاصل کنید. همانطور که می‌دانید زهکش، نوعی سوراخ است که در قسمت پایین فلاورباکس برای جذب هوا و خروه آب اضافی از خاک ایجاد میشود. آبیاری فلاورباکس‌ها از دیگر نکات مهمی ‌است که شما باید به آن دقت کنید، زیرا معمولا خاک فلاورباکس‌ها، زودتر خشک می‌شود و نیاز به آبیاری بیشتری وجود دارد، بنابراین هنگام انتخاب خاک و نوع گل، این نکته را نیز از فروشنده جویا شوید.

هنگام نصب فلاور باکس روی نرده، حتما از محکم بودن آن اطمینان حاصل کنید، زیرا در صورت محکم نبودن، می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را برای شما ایجاد کند. مثلاً ممکن است با وزش شدید باد، به سمت پایین یا داخل تراس سقوط کند، بنابراین محکم بودن آن را حتما چک کنید. به عنوان نکته پایانی، فلاورباکس‌ها، بسته به آب و هوای منطقه شما، ممکن است مدام در معرض بارندگی قرار بگیرند، بنابراین متریال انتخاب شده به عنوان روکش آن نیز اهمیت زیادی دارد.

انتخاب گیاهان مناسب برای فلارباکس نرده ای

فلاورباکس‌های نرده‌ای معمولا برای محیط‌های بیرونی مثل تراس و یا بالکن ساخته می‌شوند، بنابراین گیاهانی که در آنها کاشته می‌شوند، باید با هوای بیرون سازگاری داشته باشند.

مثلاً گیاهانی که برای فلاور باکس نرده‌‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید تحمل گرمای زیاد را داشته باشند، زیرا در مقابل نور خورشید قرار دارند و همچنین گرمای خروجی ساختمان نیز این گیاهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مورد بعدی که در انتخاب نوع گیاهان باید به آن دقت کنید، مقاومت گیاهان انتخابی در مقابل گرد و غبار و آلودگی هواست. مخصوصا اگر تراس و یا بالکن شما رو به خیابان قرار دارد، گیاهان شما بیشتر در مقابل گرد و غبار قرار می‌گیرند و باید در این مورد نیز تحمل زیادی داشته باشند. مورد بعدی، نور است. گیاهانی برای فلاور باکس نرده‌ای کاربرد دارند که علاقه‌مند به نور زیاد باشند.

گل و گیاهان مناسب بالکن‌های شمالی و جنوبی

به طور کلی با نوع گیاهان مناسب برای طراحی فلاورباکس نرده ای آشنا شدیم. حال می‌خواهیم برای ارائه ایده، چند گیاه مناسب برای فلاورباکس‌های بالکن را نام ببریم. گیاهانی مانند گل حنا، گل گوشواره‌ای، زبان در قفا و گل تورنیا، پیچ تلگراف، تمام گونه‌های بگونیا، زنبق یا سوسن سفید، بنفشه، نردبان یعقوب، پیچک، هوستا و یل گوش یا کالادیوم برای بالکن‌های شمالی مناسب هستند.

از گل و گیاهان  مناسب برای بالکن‌های جنوبی هم می‌توان به گل کاغذی، نیلوفر، گل انارک، عشقه، اقاقیا، پیچ امین الدوله و شمعدانی اشاره کرد.

در این مقاله با تعریف فلاورباکس نرده‌ای، انواع فلاورباکس نرده‌ای، گیاهان مناسب این فلاورباکس‌ها و نکات مهم هنگام نصب و استفاده از فلاورباکس‌ها آشنا شدیم. امیدواریم این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد. آیا تجربه طراحی فلاورباکس نرده ای در محیط منزل را دارید؟  

Comments

Popular posts from this blog

Best Will Smith Movies of All Time

زئولیت و کاربرد های آن در صنایع مختلف

Nomadland 2020 movie review; The Dark Side of America Moon